söndag 13 februari 2011

Det här med miljön

Idag tvättar vi och städar, E börjar skolan på måndag 6 mil bort och åker ikväll. Så jobbigt.
Vi får hoppas att det går fort med att få lägenhet så att jag kan flytta efter!

Jo, idag tänkte jag skriva om något som är väldigt viktigt för mig. Miljön.
Jag försöker i den mån jag kan att tänka miljövänligt. 
Till exempel så slutade vi torktumla alla kläder efter tvätt när vi flyttade, nu har vi ju stor plats att hänga på inne. 
På kvällen släcker vi alla lampor och drar ur alla kontakter, varför ska vi ha lampor tända bara för att det är fint, när vi ändå sover?

Alla små saker, som egentligen inte kostar nått alls, gör ju lite för miljön.
Man måste inte lägga massa pengar på att köpa ecokläder, dyra cremer mm..

För mig så duger det lika bra med ärvda kläder, second hand, loppis och vanlig olivolja.
För även om kläderna inte är ekologiska i sig, så gör man ju miljön en stor gärning genom att köpa second hand, kläderna kommer till användning igen och igen och igen.

Ha en bra eftermiddag! 
Kram Emeliie 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar